Veelgestelde vragen
Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur contact op met onze Klantendienst via 02 / 808 61 96 of stuur een e-mail naar klantendienst@herdenkingsmunten.be.
1. Hoe kan ik in de webwinkel van Herdenkingsmunten.be bestellen?
U bestelt in onze webwinkel door het product dat u wenst aan uw winkelmand toe te voegen. Dit kan met de knop "Bestel nu". In uw winkelmand kunt u uw bestelling wijzigen door de aantallen (met de plus- en mintekens) aan te passen, of door het product te verwijderen. Klik vervolgens op "Bestelling afronden", of ga terug naar de webwinkel om verder te winkelen.
Wanneer u nieuw bent in onze webwinkel, wordt u bij het afronden van uw bestelling gevraagd om eenmalig uw naam- en adresgegevens in te voeren. Ook maakt u een wachtwoord aan. Met uw e-mailadres en wachtwoord kunt u bij een volgende bestelling eenvoudig inloggen. U hoeft dan uw adresgegevens niet meer in te voeren.
Vervolgens kiest u uw betaalmethode om de bestelling te voltooien.
Wanneer u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u per omgaande een orderbevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. Hierin staat een overzicht van uw bestelling.
Mocht u hulp nodig hebben bij het bestellen, dan kunt u per e-mail contact opnemen met onze Klantendienst via klantendienst@herdenkingsmunten.be. U kunt ons op werkdagen tusssen 9.00 - 17:00 uur ook telefonisch bereiken op 02 / 808 61 96.
2. Hoe kan ik in de webwinkel van de Herdenkingsmunten.be betalen?
Wij bieden momenteel de volgende betalingsmogelijkheden: Bancontact, Ideal (alleen mogelijk met een Nederlandse bankrekening), Paypal en Kredietkaart. Kijk voor meer informatie op de website van uw bank. Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
De betaling van uw bestelling wordt veilig en gemakkelijk afgehandeld. Gegevens zoals kredietkaartnummers worden via een beveiligde verbinding verzonden. Deze gegevens zijn voor niemand zichtbaar. Wij ontvangen alleen een bevestiging dat uw kredietkaartmaatschappij of bank de betaling heeft goedgekeurd.
U kunt uw bestelling ook via de Klantendienst plaatsen, u ontvangt dan een overschrijvingsformulier. Uw betaling dient binnen 14 dagen na uw bestelling bij ons te zijn bijgeschreven. Wanneer wij uw betaling binnen deze termijn niet hebben ontvangen, behouden wij ons het recht voor uw bestelling te annuleren. Wegens de beperkte beschikbaarheid van sommige producten kunnen wij deze helaas niet langer dan deze termijn voor u reserveren.
3. Hoe wordt mijn bestelling verzonden en wat zijn de ko
Na betaling wordt uw bestelling – indien voorradig – zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen zeven dagen per PostNL verzonden, en vervolgens binnen 5 tot 7 werkdagen bij u afgeleverd. Heeft u uw bestelling niet ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantendienst tel: 02 / 808 61 96, e-mail: klantendienst@herdenkingsmunten.be.
Bent u niet thuis bij aflevering? Dan zal uw bestelling op een later tijdstip een tweede keer worden aangeboden. Als de aflevering wederom niet mogelijk is ontvangt u een kennisgeving waarmee u het pakket op een Bpost postkantoor of postpunt kunt afhalen.
Let op: Indien u meerdere artikelen bestelt die op verschillende momenten beschikbaar komen, worden deze verzonden zodra alle artikelen beschikbaar zijn. De verzend- en administratiekosten per online bestelling zijn:
Bestellingen boven de € 25,00 via de website
Binnen België
Gratis
Nederland
€ 4,95
Overige EU-landen
€ 9,00
Landen buiten de EU
€ 17,50
Bestellingen tot en met € 25,00 via de website
België en Nederland
€ 4,95
Overige EU-landen
€ 9,00
Landen buiten de EU
€ 17,50
Telefonische en schriftelijke bestellingen:
België en Nederland
€ 4,95
Overige EU-landen
€ 9,00
Landen buiten de EU
€ 17,50
4. Wat is de leverdatum van mijn bestelling?
U kunt nadat u bent ingelogd in uw Mijn Herdenkingsmunten.be account nakijken wat de status van uw bestelling is.
Herdenkingsmunten worden altijd uitgeleverd na de officiële Muntpresentatie. Het kan daardoor voorkomen dat het een aantal weken duurt voordat u uw herdenkingsmunt thuis bezorgd krijgt.
De verwachte levertijd kunt u vinden op de productpagina op de website.
Let op: combinatiebestellingen worden in één keer geleverd. Heeft u meerdere producten tegelijk besteld, dan worden deze allemaal geleverd op het moment dat het laatste product beschikbaar is.
5. Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wij garanderen de kwaliteit van alle in onze webwinkel aangeboden producten. Wanneer u echter niet tevreden bent met uw bestelling, dan kunt u deze binnen 14 dagen in zo origineel en oorspronkelijk mogelijke staat* retourneren.
U kunt binnen 14 dagen na factuurdatum contact opnemen met onze Klantendienst via klantendienst@herdenkingsmunten.be of bel naar 02 / 808 61 96 en zij zullen u een retourbon toesturen. Hiermee kunt u kosteloos en veilig uw bestelling retourneren. De betaalde verzend- en administratiekosten worden samen met het aankoopbedrag teruggestort, indien u de gehele zending retourneert. Indien u zelf een verkeerd product heeft besteld, dan zijn de verzendkosten en retourkosten voor uw eigen rekening.
* Indien u meer met de ontvangen producten doet dan deze beoordelen of u ze wilt behouden en er daardoor schade ontstaat, dan bent u voor waardevermindering verantwoordelijk.
6. Waar kan ik terecht met klachten?
Wanneer u een klacht heeft kunt u contact opnemen met onze Klantendienst. Dit kan:
Telefonisch: 02 / 808 61 96, maandag t/m vrijdag tussen 9.00 - 17.00 uur
Per e-mail: klantendienst@herdenkingsmunten.be
Per post: Postbus 2407, 3500GK Utrecht, Nederland
U krijgt van ons zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen, een reactie op uw klacht.
Wanneer Herdenkingsmunten.be ondanks alles uw klacht niet op kan lossen, dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
7. Wat zijn cookies?
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd Herdenkingsmunten.be maakt gebruik van cookies.
Door het gebruik van cookies vergroten wij uw winkelgemak bij www.herdenkingsmunten.be. Zo worden uw laatst bekeken artikelen onthouden, uw persoonlijke instellingen en we kunnen ervoor zorgen dat u gemakkelijk door de site kunt surfen.
Voor meer informatie over privacy en cookies kunt u ons privacy- en cookiestatement downloaden welke onderaan de website staat.
Het eventueel verwijderen van cookies kunt u alleen zelf doen, omdat ze op uw computer worden opgeslagen. Instructies voor het aanpassen van de instellingen van de browser vindt u onder ‘Help’ in de toolbar van de meeste browsers.